Recenze: Láska & gelato

Autorka: Jenna Evans Welch
 Nakladatelství: CooBoo
 Přeložila: Magdaléna Stárková
 Rok vydání: 2017 (v orig. 2016)
 Žánr: dívčí román
33877465

Láska & gelato působí již na první pohled jako sladký letní román, přesto však příběh, který se skrývá pod roztomilou obálkou, není tak úplně bezstarostný, jak by se mohlo zdát. Prožít léto v Toskánsku sice zní jako sen, ale pro Linu to zrovna nevypadá na idylické prázdniny. Do Itálie ji totiž poslala její umírající matka, aby tam poznala svého otce, o kterém dosud vůbec nic nevěděla. V Itálii se jí navíc dostane do rukou matčin deník, který si vedla během svého studia ve Florencii. Začíná slovy Rozhodla jsem se špatně.

https://2.bp.blogspot.com/-joHVdTOUdGs/WagDgovDlLI/AAAAAAAACao/WFzPT_diYVkvnYgK08EAtrL9qNgEyBzlwCLcBGAs/s1600/JennaEvansWelch_G.jpg   Lina se tak musí nejen vyrovnat se ztrátou matky a seznámit se s otcem, ale také se pustit po stopách matčina deníku, aby zjistila, jakého rozhodnutí její matka tak litovala. A aby toho nebylo málo, přimotá se k tomu samozřejmě také ještě láska...

V knize se tedy postupně prolíná vyprávění hlavní hrdinky s deníkovými zápisky její matky. Díky tomu sledujeme současně hned dva příběhy. Upřímně mi matčiny deníkové zápisky přišly napínavější než samotné vyprávění Liny, i když se mi některá tajemství podařilo odhalit o dost dříve než hlavní hrdince. V závěru jsem ale sama netušila, jak to celé dopadne.

Kniha je opravdu velmi čtivá, poslední kapitoly už jsem doslova zhltla. Konec mi přišel možná až trochu moc uspěchaný, ale na druhou stranu bylo vše podstatné vyřešeno, takže si nemohu stěžovat. Klidně bych ale s hlavními hrdiny strávila o něco víc času. A nevadilo by mi ani ještě více Florencie a Itálie obecně, i když se autorka snažila čtenářům některá zajímavá místa přiblížit a nebála se ani sem tam okořenit vyprávění trochou italštiny (a také samozřejmě spoustou dobrého jídla a hlavně gelata).

Pokud máte pocit, že jste toho v létě pořád neprocestovali dost, chcete si trochu prodloužit prázdniny a nepohrdnete ani špetkou romantiky, pak je Láska & gelato výbornou volbou na konec léta. Nenáročné čtení, které však není banální, se sympatickými postavami a s italskou atmosférou – co víc si od letní oddechovky přát.

Celkové hodnocení: 85 %

Za recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství CooBoo.

Více informací & ukázka: cooboo.cz/kniha/laska-gelato.