úterý 2. května 2017

Recenze: Třetí stříbrná kniha snů

34312250 Český název: Třetí stříbrná kniha snů
 Originální název: Silber: Das dritte Buch der Träume 
 Autorka: Kerstin Gier
 Nakladatelství: CooBoo
 Přeložila: Tereza Pecáková
 Rok vydání: 2017 (v orig. 2015)
 Žánr: fantasy, dívčí román
 Goodreads
23519340

   Konečně jsme se dočkali a vyšel dlouhou očekávaný závěrečný díl snové trilogie od Kerstin Gier. Věřím, že nejsem jediná, kdo má velkou slabost pro tuto autorku i přes to, že už dávno není ve věku hlavních hrdinek jejích knížek pro mládež. Ale Kerstin Gier píše tak úžasně čtivě a vtipně, že snad ani její nákupní seznam nemůže být nudný... A nenudila jsem se ani při čtení Třetí stříbrné knihy snů.

https://2.bp.blogspot.com/-hvSDUPuTtH0/WQhWBPdOUsI/AAAAAAAACXo/Or9bIBPyGTY2F5ERNgmGV749TNClgbMAACLcB/s1600/kerstingier.jpg   Musím přiznat, že když jsem knihu začala číst, už jsem si předchozí dva díly moc nepamatovala. Jsou to také skoro dva roky, co jsem četla Druhou stříbrnou knihu snů. Nějakým zázrakem jsem se však velmi rychle dokázala zorientovat, a i když už jsem si nevybavovala přesné detaily předešlých událostí, ke všem postavám jsem se vrátila jako ke starým známým.

   Od třetího dílu jsem se však upřímně snažila nemít příliš velká očekávání, protože jsem ještě před českým vydáním knihy četla několik zklamaných ohlasů od německých fanoušků série, kteří si stěžovali, že zůstalo příliš mnoho otázek nezodpovězených. Byla jsem proto zvědavá, jak autorka z celé zápletky vybruslila.

   Přijde mi, že stejná slova opakuji snad v každé recenzi na knihu od Kerstin Gier, ale i tak musím zmínit neuvěřitelnou lehkost, s jakou píše své romány. Mám vždycky pocit, že knihou jen tak proletím. Již mnohokrát jsem zmiňovala autorčinu sérii Drahokamy, která je podle mě po příběhové stránce propracovanější a ještě o kus lepší než tato, ale přesto jsou obě trilogie stejně návykové. Navíc oceňuji autorčin smysl pro humor, je jen málo autorů, kteří mě při čtení dokážou tak moc rozesmát, že se směji opravdu nahlas.


   Třetí stříbrná kniha snů rozhodně nebyla mezi autorčinými knihami žádnou výjimkou, opět jsem se skvěle bavila a nechala se unést spolu s potrhlou hlavní hrdinkou Liv světem snů. A znovu jsem žasla nad tím, do jakých absurdních situací se svými výmysly dokáže dostat. Liv se totiž zase zamotá do svých vlastních lží...

   Jelikož jsem všechny díly série četla v docela velkých rozestupech, je pro mě těžké je mezi sebou porovnat. Přesto mi třetí díl nepřijde nějak výrazně slabší než předchozí dva. Můj nejoblíbenější díl z celé trilogie je asi Druhá stříbrná kniha snů, ale jinak mi přijde celá série poměrně dost vyrovnaná. Chápu však, proč jsou někteří ze závěrečného dílu zklamaní. Pokud čekáte vážně velkolepé finále jako třeba u Drahokamů, pak byste možná měli svá očekávání přece jen trochu snížit.

   Podle mě ale byly všechny nejzásadnější problémy a otázky vyřešeny, nedá se říct, že by autorka nechala čtenáře zcela bez odpovědí. Několik záležitostí sice zůstalo i tak otevřených, osobně si však nemyslím, že je to na škodu, ne každá fantasy série musí mít definitivní konec, úplnou tečku, kde se vše jednou provždy rozhodne.

   Pokud vás zajímá, kdo stojí za tajemnou blogerkou Secrecy, co si nebezpečný Arthur a nemocná Anabel dále připraví pro Liv, Henryho a Graysona a jak si s tím naši hrdinové nakonec ve snové chodbě i ve skutečném světě poradí, určitě byste si závěrečnou Třetí stříbrnou knihu snů neměli nechat ujít.

Celkové hodnocení: 80 %

 Za recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství CooBoo.

→ Recenze na První stříbrnou knihu snů ← 

→ Recenze na Druhou stříbrnou knihu snů ←

2 komentáře :

  1. tak to ja ty ohlasy nesledovala a byla jsem trosku zklamana no :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě mrzí, já byla naopak příjemně překvapená, že se mi to zakončení celkem líbilo, ale asi to bude tím, že jsem od něj tolik nečekala...

      Vymazat