čtvrtek 30. března 2017

Setkání s Patrickem Nessem a předpremiéra Volání netvora

   Jak už jste možná zaznamenali na sociálních sítích či u jiných blogerů, v úterý se v centru Prahy v hotelu Josef konala beseda s Patrickem Nessem. Celou akci pro blogery uspořádalo nakladatelství Slovart a já jim tímto ještě jednou moc děkuji za pozvání. Byl to pro mě opravdu velký zážitek, který se vám budu snažit co nejlépe přiblížit v následující fotoreportáži. A na závěr také krátce shrnu své dojmy z filmového zpracování knihy Volání netvora...


   Když jsem asi necelých deset minut před plánovaným začátkem akce ve 13. hodin dorazila do hotelu, čekalo mě první velké překvapení. Sice jsem věděla, že to nebude žádná obrovská beseda, ale přesto jsem nečekala, že se setkání zúčastní nakonec jen asi dvanáct blogerek. I dohromady s redaktory ze Slovartu nás tak na besedě nebylo přítomno ani dvacet. Se setkáním v tak úzkém kruhu jsem upřímně nepočítala.


   Ze začátku sice chvíli nastalo trapné ticho, kdy nikdo nechtěl položit první otázku. Patrick Ness to ale vyřešil po svém a začal po řadě ukazovat na přítomné blogerky (ano, byla to ryze dámská společnost) a vyzývat je, aby se ujaly slova, a tak se beseda brzy rozeběhla. I když v tom okamžiku to pro mě byl šok, když jsem narychlo měla hned jako druhá vymyslet nějakou otázku a nenapadlo mě nic lepšího, než se ho zeptat na to, jaké má oblíbené knihy a co rád čte. (Poučení pro příště – připravit si otázky předem a neklást otázky, na které neumím sama odpovědět. Patrick Ness mi totiž tu otázku vzápětí vrátil. :D)


   Po tomto mírně rozpačitém začátku už ale vše probíhalo ve velice příjemné atmosféře, a to hlavně díky samotnému autorovi, který působil velmi bezprostředně a sympaticky. Na všechny otázky navíc odpovídal dost důkladně. Svou další otázku už jsem si naštěstí stačila lépe promyslet a zeptala se autora, jak se mu vlastně psala kniha Volání netvora podle námětu jiné spisovatelky (Siobhan Dowd) a jestli při psaní cítil větší zodpovědnost za to, aby kniha byla dobrá. Celá beseda trvala zhruba necelou hodinu.


   Jednotlivé stoly se prohýbaly pod hromadami knížek připravených na závěrečnou autogramiádu...


   Zde Patrick Ness ukazuje první ilustraci, kterou Jim Kay pro knihu Volání netvora zhotovil.



   Po samotné besedě tedy následovala ještě zhruba půlhodinová autogramiáda a také focení s autorem.






   Ještě jsem zapomněla zmínit, že jsme všichni při příchodu dostali krásný batoh s citátem z Volání netvora, ve kterém se nacházel dárkový poukaz na stažení audioknihy Volání netvora a autorova novinka Něco víc, kterou jsme si pak také mohli nechat rovnou podepsat. Já si nechala podepsat tyto tři nádherné kousky. Autor si dal i tu práci, že k věnování napsal do každé knihy nějaký jiný originální vzkaz.


   Pro autora i pro nás byly připraveny úžasné cupcakes, které nejen že skvěle vypadaly, ale i výborně chutnaly!


   Po skončení této akce jsme pak obdrželi ještě vstupenku na předpremiéru filmu Volání netvora, která probíhala v rámci Febiofestu tentýž den večer v CineStar na Andělu. Zde byl také přítomen Patrick Ness, který po promítání filmu odpovídal přímo v sále na otázky publika a pokřtil české vydání knihy.


   Film jako takový se myslím povedl, sám Patrick Ness k němu napsal scénář a filmové zpracování je hodně věrné knižní předloze, i když menší rozdíly tu i tak jsou. Ve filmu chybí některé scény a také třeba postava Conorovy kamarádky Lily, zato je však ve filmu zase pár scén navíc, které znalce knižní předlohy v kině překvapí. Jedna scéna navíc oproti knize je třeba v závěru, který díky tomu vyzní možná trochu jinak než v knize.

   Celkově se však v mnohých scénách a dialozích film drží knihy i doslovně, takže se milovníci knižní předlohy určitě nemusí filmu bát. Ani mi nepřišlo, že má film celých 108 minut – původně se mi ta délka zdála dlouhá na to, jak poměrně krátká je předloha, ale nakonec to na plátně vůbec nepůsobilo nějak "natahovaně". Pořád ale platí, že kniha je lepší a určitě vám doporučuji jít do kina až po přečtení románu. Pokud jsem knihu ohodnotila 80 %, filmovému zpracování bych dala dobrých 70 %. Stojí za zhlédnutí, i když kniha má ještě něco navíc.

   Obě úterní akce, odpolední besedu i večerní promítání filmu, jsem si vážně moc užila. Snad se mi poštěstí se někdy opět s nějakou zajímavou spisovatelskou osobností setkat, vždy je to totiž naprosto jedinečný zážitek. :)

Žádné komentáře :

Okomentovat