Recenze: Láska přemůže i smrt

Autorka: Meg Cabot
 Nakladatelství: Knižní klub
 Přeložila: Irena Greplová
 Rok vydání: 2016 (v orig. 2013)
 Žánr: fantasy, paranormální romance
18221588

Hrdinky románů od Meg Cabot nemají nikdy zrovna lehký život... Buď vidí duchy jako Suze z Mediátora, nebo se ze dne na den stanou princeznou, supermodelkou či národní hrdinkou, která zachránila amerického prezidenta (a ani jedno není tak skvělé, jak se možná na první pohled zdá), anebo se také můžou stát královnou Podsvětí, jako se to stalo Pierce. Tato americká autorka má zkrátka stále nové nápady, s čím okořenit své dívčí romány, aby to nikdy nebyla nuda. A závěrečný díl trilogie Podsvětí rozhodně není výjimkou.

http://cdn.skim.gs/images/xxgekfml0lyvsvzxgxwh/meg-cabot   Meg Cabot zmiňuji na blogu poměrně často, protože od ní mám načteno opravdu hodně. A tak se nejspíš už budu i trochu opakovat. Na této autorce mám ráda její neuvěřitelně lehký a čtivý styl psaní, díky kterému se její knihy čtou velmi rychle. Baví mě její úžasný smysl pro humor, hlavní hrdinky bývají zpravidla sarkastické a knihy jsou plné skvělých hlášek. Také si užívám ty "absurdní" zápletky, které pro své romány vymýšlí. To není v žádném případě myšleno kriticky, prostě se mi líbí její netradiční nápady a fantazie, která nezná hranice.

Pokud se ale zaměříme čistě na její "young adult" romány (protože autorka píše samozřejmě i pro dospělé), je pravda, že většinu z nich jsem četla, když mi bylo kolem šestnácti, sedmnácti let, což bývá i věk hlavních hrdinek. V tomto věku bych si asi i sérii Podsvětí užila ještě o něco více. Této sérii jsem však přicházela na chuť docela dlouho i z jiných důvodů. Připadalo mi totiž, že je příběhově slabší než předchozí autorčiny knihy, ačkoliv inspirace řeckou mytologií, konkrétně mýtem o Hádovi a Persefoně, mi přišla jako zajímavý nápad, který má potenciál.

Po slibném prvním dílu Mezi láskou a smrtí, který byl spíše takový seznamovací, přišlo pokračování, které úplně nenaplnilo má očekávání. Nedá se říct, že by byl druhý díl přímo špatný, ale čekala jsem od něj více akce a napětí. Přesto jsem se do posledního dílu této trilogie pustila hned, jak to jen šlo, protože jsem byla dost zvědavá, jak to celé dopadne.

A musím říct, že se mi nakonec třetí díl líbil z celé série nejvíc. Konečně to byla ta Meg Cabot, kterou znám, každá kapitola končila napínavě a příběhu nechyběl spád. Kniha byla akční od začátku do konce, ne až v samotném závěru jako předešlé díly. Při čtení jsem se také několikrát zasmála, bylo tam pár vtipných slovních přestřelek a komentářů. Lepší zakončení si příznivci této série už nemohou přát.

Ano, stále jsem toho názoru, že tuto trilogii nelze srovnávat třeba s Mediátorem, autorčiným mistrovským dílem. I tak se ale jedná o nadprůměrnou oddechovou YA fantasy sérii, kterou si všichni fanoušci Meg Cabot vychutnají už jen proto, že nese autorčin typický rukopis. Ona jednoduše umí psát. A já si od ní ráda přečtu cokoliv, co u nás vyjde, protože se pro mě stala zárukou nevšedního čtení.

Pokud jste četli předchozí dva díly Podsvětí, třetí a závěrečný díl Láska přemůže i smrt by vám neměl uniknout. Kniha vytváří moc dobrou tečku za celou sérií. Určitě dejte knize šanci, i když vás třeba předchozí díl mírně zklamal, protože jinak byste přišli o to nejlepší z této trilogie. Závěr vymyslela autorka jako vždy dokonale.

Celkové hodnocení: 80 %

Za recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Knižní klub. Knihu zakoupíte na bux.cz zde.

→ Recenze na 2. díl Láska v Podsvětí ←