Recenze: Izolovaný

Autoři: Sebastian Fitzek, Michael Tsokos
 Nakladatelství: Knihy Omega
 Přeložila: Aneta Hubinová
 Rok vydání: 2015 (v orig. 2012)
 Žánr: thriller, horor
13643709

Sebastian Fitzek je můj nejoblíbenější autor thrillerů. Je škoda, že u nás není známější, v češtině zatím vyšlo jen pár jeho románů, ale věřím, že se to časem změní. Pokud také patříte mezi fanoušky napínavého čtení a ještě jste s tímto německým spisovatelem neměli tu čest, můžete začít třeba právě s novým románem Izolovaný.

http://nsm02.casimages.com/img/2010/01/11/10011109414729305231381.jpg   Kniha je na první pohled docela tenká a skládá se z velkého množství krátkých kapitol, které zaručí, že ji jen tak neodložíte z ruky. Skoro každá kapitola totiž končí v nějakém vypjatém momentě, kdy na vás autor "vybafne" něco nečekaného. A vy prostě musíte číst dál. Jestli rádi čtete před spaním stejně jako já, připravte se na dlouhé ponocování (a možná i zlé sny...).

Spoluautorem této knihy je soudní patolog, což je také povolání hlavního hrdiny příběhu. Na knize se to podepsalo celkem výrazně, řekla bych, že oproti jiným románům od Fitzeka je tento o dost drsnější, nechybí tu popisy pitvy a další krvavé scény. Místy má román až lehce hororový nádech. Stále si však myslím, že se román drží v mezích únosnosti, i přes těch pár poměrně surových scén.

O něco otrlejší čtenáři, kteří nějaké ty nechutnosti snadno stráví, si ale čtení tohoto thrilleru rozhodně užijí. Již od prvních stránek je to totiž jedna velká jízda. U některých autorových románů mi trvalo déle, než jsem se začetla, ale tady se čtenář dostane rovnou do děje. Příběh vás hned pohltí a až do konce nepustí.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71FAPsun-OL._UX250_.jpg   Jak bývá u tohoto autora zvykem, i u Izolovaného je zápletka skvěle vystavěná. Baví mě, že jeho romány jsou plné zvratů, daří se mu čtenáře překvapovat a šokovat, přitom v závěru, když se celý příběh poskládá, je to sice šílené, ale uvěřitelné. I když je příběh hodně zamotaný, nepůsobí překombinovaně a snaží se vyhýbat určitým klišé, které bývají u thrillerů časté. Tak trochu hořký konec se k tomuto příběhu hodil.

Další přidanou hodnotou románu je to, že příběh vede k zamyšlení. Autoři tímto románem upozorňují na nespravedlivý právní systém, ale víc vám neprozradím, to už si musíte přečíst sami. Každopádně oceňuji, že má román i tento podtext. V neposlední řadě se mi líbilo velmi originálně zpracované poděkování v závěru knihy, které mě po těžkém příběhu dokázalo rozesmát. Autorům nechybí smysl pro humor.

Izolovaného vám mohu doporučit všemi deseti, je to thriller, který vážně stojí za přečtení. Jsem moc ráda, že si Fitzek postupně nachází příznivce i mezi českými čtenáři, o čemž svědčí výborné hodnocení jeho románů na internetu. Od autora si chci pořídit další jeho knihy v němčině, ale přesto doufám, že vyjdou i u nás.

Celkové hodnocení: 100 %

Za recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Knihy Omega.

Knihu Izolovaný zakoupíte v knihkupectvích Knihy Dobrovský.