sobota 20. února 2016

Křest knihy Adaptace od Miroslavy Varáčkové

   Nevím, čím to je, ale jaro bývá již tradičně bohaté na knižní akce. Od podzimu jsem na žádném srazu nebyla, poslední akcí, které jsem se zúčastnila, byl křest povídkové knihy DivergentCzech pořádaný nakladatelstvím CooBoo koncem listopadu. Ale jak přijde únor a březen a později v květnu Svět knihy, najednou se to všelijakými knižními setkáními jen hemží. A jednou takovou blogersko-knihomolskou akcí byl i křest dystopického románu Adaptace od slovenské spisovatelky Miroslavy Varáčkové, který 19. 2. 2016 pořádalo nakladatelství Slovart.

   Všichni účastníci křtu dostali od nakladatelství kromě samotné knihy také dárečky s mottem "(Ne)Suď knihu podle obálky". Zrovna u Adaptace však myslím v žádném případě nehrozí, že by ji někdo odsoudil kvůli obálce – ta je totiž opravdu povedená a dokonale vystihuje postapokalyptickou atmosféru. (A navíc kniha úžasně voní!) ;)

   V Café Lajka kousek od Letenského náměstí v Praze se sešlo mnoho známých tváří z knižní blogosféry. Alespoň za sebe mohu říct, že to byla velice příjemná akce, kterou jsem si moc užila. Nejprve nám byla tato dystopie stručně představena, poté sama autorka přečetla krátkou ukázku a pak následoval dost zajímavý rozhovor, ve kterém Miroslava Varáčková popsala svou tvorbu.

   Jedná se sice o její první knihu přeloženou do češtiny, ale na Slovensku už toho vydala mnoho a zdaleka se neomezuje pouze na populární sci-fi žánr. Ve svých románech se zabývá i vážnými tématy ze současnosti, různými problémy dnešních teenagerů apod. Snad se časem dočkáme také vydání některého z jejích dívčích románů, např. Tri kroky do pekla má výborné ohlasy u čtenářů.

 
Krásné věnování od autorky & záložka od nakladatelství.

   Vraťme se však zpátky k Adaptaci, o kterou dnes šlo především. Hned po symbolickém křtu knihy vodou jsem si šla svůj výtisk nechat podepsat. Věnování si moc vážím, je to první kniha, kterou vlastním originálně podepsanou od samotného autora (pokud nepočítám vlepený podpis). Jestli bude kniha stejně dobrá, jak sympatická byla autorka, tak budu spokojená. :) Určitě se časem na blogu objeví recenze, akorát toho mám teď hodně, takže nevím, kdy se k této knize dostanu.

   Tím ale program křtu nekončil, kromě velmi chutného občerstvení (ne, že by to bylo pro mě to nejdůležitější, ale upřímně, měla jsem zrovna hlad...) pro nás byly připraveny i dvě soutěže, jedna kreativní, kterou jsem ale kvůli svému unavenému mozku (a také, uznávám, lenosti) musela vzdát, a pak klasická tombola, ve které jsem vyhrála Prozření Mary Dyerové. Ještě jsem ho nečetla, takže mi i tato knížka udělala velkou radost.

   Chtěla bych tímto poděkovat Slovartu za uspořádání celé akce, za knížky i dárečky, a samozřejmě především milé autorce za to, že se nechala přemluvit a přijela na křest představit se českým čtenářům...

Žádné komentáře :

Okomentovat