středa 26. srpna 2015

Recenze: Píseň krve

https://d.gr-assets.com/books/1416497337l/23593209.jpg
 Český název: Píseň krve
 Originální název: Blood Song
 Autor: Anthony Ryan
 Nakladatelství: Host
 Přeložil: Jakub Kalina
 Rok vydání: 2014 (v orig. 2011)                     
 Žánr: fantasy
 Goodreads
16144869                         
Anotace: Vélin Al Sorna, zasvěcený Šestému řádu, byl od dětství cvičen k boji a zabíjení ve službách Víry. Řád se stal jeho jedinou rodinou. Vélinův otec sloužil jako rytíř králi Janusovi, panovníkovi Sjednoceného království, rozhodl se však Vélina zbavit jeho práv a v pouhých deseti letech ho zanechal na prahu Šestého řádu. Chlapec ho za to nenávidí. Během pobytu v řádu se Vélin dozvídá zatím netušené podrobnosti o své matce, která zemřela, když byl ještě dítě. Postupně také odhaluje důvody, jež jeho otce vedly k tomu, že ho řádu svěřil. Jedna pravda je však důležitější než všechny ostatní: Vélina Al Sornu čeká budoucnost, kterou má teprve pochopit. Budoucnost, jež změní nejen království, ale také celý svět.


   O prvním díle série Stín krkavce se na přelomu roku opravdu hodně mluvilo. Na knihu jsem hned několikrát narazila i já, a to, přiznávám, nepatřím mezi skalní fanoušky fantasy, i když nějaké zkušenosti s tímto žánrem mám. Ale ráda si občas přečtu něco, co jinak nepatří k mé běžné četbě. A tak když se mi naskytla příležitost si tento román přečíst, začalo mě to lákat, protože ho všichni hodnotili velmi vysoko. Očekávala jsem akční a dobrodružný příběh plný napětí a nečekaných zvratů.

 http://www.orbitbooks.net/wp-content/Cimy_User_Extra_Fields/Anthony%20Ryan/Anthony%20Ryan.jpg   Píseň krve začíná zápisky lorda Verniera, ve kterých se setkáváme i s hlavním hrdinou Vélinem. Autor čtenáře vrhne rovnou doprostřed příběhu - prostřednictvím kronikáře Verniera se dozvídáme, že Vélin je vězněm, Vrahem Nadějného, a to bez jediného vysvětlení, co to vlastně znamená. Až na lodi na cestě kamsi se oba muži dají do řeči a zajatý Vélin začne Vernierovi vyprávět svůj životní příběh o tom, jak se jako dítě dostal do Šestého řádu, kam ho odložil jeho vlastní otec...

   V Šestém řádě desetiletý Vélin spolu s dalšími vrstevníky postupuje tvrdý výcvik, aby byl schopen bojovat a zabíjet. Drsné zkoušky řádu přežijí jen ti nejsilnější, často v nich jde totiž o holý život. Vélin postupně dospívá, sledujeme celý jeho vývoj, kterým si během let prochází. Zjišťuje i další podrobnosti o své rodině. Čeká ho mnoho intrik, bojů i velkých bitev...

   Autor je rozhodně dobrý vypravěč a kniha, která je mimochodem jeho debutem, se četla lehce. Přesto mi upřímně trvalo docela dost dlouho, než jsem se celou knihou prokousala. Určitě v tom hrál roli nedostatek času a tloušťka knihy (má přes 600 stran). Zároveň to však souvisí s tím, že si mě kniha nedokázala k sobě zcela "připoutat". Při čtení jsem se nenudila, neměla jsem ale problém knihu odložit a už na ni nemyslet. Necítila jsem tak silnou potřebu se ke knize vrátit a číst dál, jako když člověk čte něco, co ho vážně upoutá.

   Možná se nakonec tak trochu projevil fakt, že nejsem typická cílová skupina - milovník epického fantasy. Na druhou stranu se v knize až tolik nadpřirozených prvků nevyskytuje, nenajdeme tu žádné nadpřirozené bytosti, jen tzv. temné síly, a tak má Píseň krve často svojí atmosférou blízko k historickým románům z doby středověku. I když se samozřejmě celý příběh odehrává ve fiktivním světě.
http://nakladatelstvi.hostbrno.cz/w/278/img/catalog/img/1095.jpg
   Stín krkavce je mimochodem trilogie, letos v létě vyšel závěrečný díl Queen of Fire. My se můžeme v říjnu tohoto roku těšit na český překlad druhého dílu s názvem Pán věže. Britský spisovatel však již pracuje na další fantasy trilogii, první díl by měl vyjít v originále už za rok.

   Pokud patříte mezi čtenáře kvalitního fantasy, Píseň krve je rozhodně něco, co byste si neměli nechat ujít. Ne náhodou má série mnoho nadšených příznivců. I v opačném případě se ale vyplatí dát knize šanci. Možná to není čtení úplně pro každého, přesto jsem se však zatím v žádné recenzi nesetkala s názorem, že by tento román zklamal. A to už o něčem určitě svědčí.

Celkové hodnocení: 80 %

 Za recenzní e-knihu mnohokrát děkuji internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.cz.

 E-knihu Píseň krve si můžete zakoupit zde.

2 komentáře :

  1. Mám ji rozečtenou a jsem na tom úplně stejně! Odložím bez problému, nemám potřebu se vracet, ale jak se zase začtu, baví mě to :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že nejsem jediná, protože já tu knihu četla vážně hrozně dlouho (během té doby jsem přečetla x dalších knih), i když byla vlastně dobrá... A přišla jsem si divná, protože všichni psali, jak je to pohltilo od první stránky. Přitom ani já nemůžu říct, že bych se nudila, jen mě to nějak tolik nevtáhlo, že bych o tom pořád přemýšlela a nemohla přestat číst. Jinak to ale vůbec není špatné čtení.

      Vymazat