pondělí 13. července 2015

Recenze: Všem klukům, které jsem milovala

25484398
 Český název: Všem klukům, které jsem milovala
 Originální název: To All the Boys I've Loved Before
 Autorka: Jenny Han
 Nakladatelství: CooBoo
 Přeložila: Romana Bičíková
 Rok vydání: 2015 (v orig. 2014)                       
 Žánr: dívčí román
 Goodreads
21936986                         
Anotace: Milostné dopisy mají mnoho podob. Lara Jean nikdy žádný nedostala, ale pár už jich napsala – na rozloučenou. Lara nikdy nedala žádnému klukovi najevo, že ho má ráda. A když už nechtěla být zamilovaná, napsala dopis o tom, jak se cítí, pečlivě ho zapečetila a schovala do krabice pod svou postelí. Ale jednoho dne dopisy z krabice zmizí a Lara zjistí, že je někdo rozeslal.
A najednou musí čelit všem pocitům, které před světem – a hlavně přímo před adresáty dopisů – pečlivě ukrývala! A jak se postupně vyrovnává s minulostí, zjišťuje, že něco dobrého to rozeslání dopisů přece jen přineslo.


   Jenny Han, autorka série Léto, přichází s další pohodově laděnou knížkou, které je opět jak dělaná pro toto roční období. Nevím jak vy, ale já si na léto vybírám oddechovější čtení, nemám náladu na žádná dramata. Klidně si přečtu i nějakou tu slaďárnu, u které bych během roku koulela očima, jaké je to klišé. Během prázdnin prostě nad mnohým přimhouřím oko. A tak jsem si čtení románu Všem klukům, které jsem milovala skvěle užila.

 http://d.gr-assets.com/authors/1284428061p5/151371.jpg   Hlavní hrdinka Lara Jean je prostřední ze tří sester. O dva roky starší Margot právě odjíždí na vysokou školu, a to až do dalekého Skotska. To znamená, že část zodpovědnosti za rodinu teď převezme právě Lara Jean. Jejich matka totiž již před pár lety náhle zemřela, a tak sestry žijí jen s otcem.
   Ještě když matka žila, darovala Laře krabici na klobouky. Lara v ní ukrývá dopisy, které napsala všem klukům, kteří se jí kdy líbili. Částečně to jsou milostné dopisy, ale Lara v nich přímo nevyznává lásku - spíše se s jejich pomocí snaží s city, které k dotyčnému cítí, vyrovnat a s daným klukem se tímto způsobem tak trochu "rozloučit".
   Jenže tyto dopisy, které měly navždy zůstat schované v krabici v Lařině pokoji, někdo odešle. A Lara Jean se tím dostane do mnohých nepříjemností.

   Moje první setkání se spisovatelkou Jenny Han dopadlo rozhodně spíše pozitivně. Je pravda, že začátek knihy byl takový vláčnější, místy už jsem si začínala říkat, že jsem na podobné čtení asi příliš stará, ale pak se to celé rozjelo a začalo mě to bavit víc.

   I tak bych však knihu doporučila možná o něco mladším čtenářkám, tak kolem patnácti, šestnácti let, ale ani o něco málo starší dívky knížka neurazí. Jen možná budete mít někdy chuť hlavní hrdinku profackovat, přesto si ji snad nakonec oblíbíte. Sice někdy otravná byla, ale jsou i horší.

   Po pomalejším rozjezdu čeká čtenářky vcelku čtivý příběh. Díky krátkým kapitolám a lehkému stylu psaní jsem celý román přečetla za tři odpoledne. Líbilo se mi, že každá z postav knihy měla své světlé i stinné stránky, příběh pak působí realističtěji. A hlavního mužského hrdinu jsem si i přes jeho chyby vážně docela zamilovala (i když se místy choval...no prostě jako kluk).

   Trochu mě naštvalo, že jsem se těšila na krásný romantický happy end, na tu sladkou tečku, u které se máte uculovat a knihu zavírat s úsměvem. Nic z toho se ale nekonalo, kniha má totiž druhý díl, a tak je konec otevřený. Autorka to má ale moc dobře vymyšlené, protože druhá polovina románu se mi líbila přece jen víc než ta první a teď mám vážně šílenou chuť přečíst si to pokračování! Jestli totiž něco v románech nemám ráda, tak to jsou otevřené konce.

   Všem klukům, které jsem milovala sice možná není kniha, ze které se přímo posadíte na zadek, ale myslím, že i tak si své spokojené čtenářky určitě najde. Je to příjemné romantické čtení s potrhlou hlavní hrdinkou, což občas bývá přesně ta správná kombinace, pokud si potřebujete odpočinout od nervy drásajících románů a hledáte něco jednoduchého. A já si jdu rychle sehnat ten druhý díl...

Celkové hodnocení: 75 %

 Za recenzní e-knihu mnohokrát děkuji nakladatelství CooBoo

 (http://www.cooboo.cz/kniha/vsem-klukum-ktere-jsem-milovala)

4 komentáře :

  1. Na tuhle knížku koukám už strašně dlouho, stále ale nevím, jestli si jí přečíst v češtině nebo angličtině :( Každopádně ji prostě musím mít!:D Skvělá recenze:)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem si tuhle knížku strašně dlouho chtěla přečíst v angličtině, ale když už vyšla i v češtině, tak si ji přečtu česky :). Docela se na ni těším, může to být fajn oddechovka na léto. A pěkná recenze :).

    OdpovědětVymazat
  3. Hrozně ráda bych si tuto knihu přečetla jsem zvědavá jak se mi bude líbit. :)
    http://readingwithlu.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná recenze! Už se velmi těším, až kniha vyjde :-) ale já se jí díky dovolené dočkám až ke konci srpna :D

    OdpovědětVymazat