pondělí 7. dubna 2014

Recenze: Čekání na zázrak

19546962
 Český název: Mezi nebem a zemí -
  Čekání na zázrak                                             
 Originální název: Body & Soul           
 Autorka: Stacey Kade 
 Nakladatelství: Fragment
 Rok vydání: 2014 (v orig. 2012)      
 Žánr: dívčí román, fantasy
 Goodreads
12871657                         
Anotace: Alona Dareová přebývá už přes měsíc v těle Lily "Ally" Turnerové. Lilyino tělo není tak aktraktivní, jako to její, a navíc se jí nedaří hrát sestru a dceru lidí, které skoro nezná. Trápí ji i to, že Will – na kterém jí záleží víc, než by chtěla – si přeje, aby se vrátila skutečná Lily. Stane se zázrak, Alona bude opět volná a Lily zůstane naživu? S pomocí duchařského média Malachiáše Velkolepého možná mají šanci na úspěch, ale odhalování pravdy se nelíbí tajemnému duchovi, který se před ničím nezastaví. I kdyby měl Alonu zničit...
 
   Čekání na zázrak je závěrečný díl duchařské trilogie Mezi nebem a zemí. Já si tuto série velmi oblíbila, a to i přesto, že neoplývá výraznou originalitou, a pokud to není vaše první duchařina, nejspíš v ní neobjevíte nic moc zcela nového, s čím byste se ještě nesetkali v jiných fantasy románech. Ale přesto je to moc příjemné oddechové čtení. Romantická duchařina, která pobaví. Zápletka sice možná není nejnápaditější, zato však má příběh opravdu skvělé hlavní hrdiny, kteří vám vše vynahradí.

   Právě díky Aloně a Willovi jsou tyto knížky hodně čtivé a zábavné. Navíc se díky pravidelnému střídání pohledů podíváme do hlavy obou postav. Jejich dialogy, slovní přestřelky a především Aloniny sarkastické poznámky jsou vážně vtipné. A ani v tomto posledním třetím díle tomu nebylo jinak. Vlastně to byl v jistém ohledu i nejlepší díl z celé trilogie, i když úplně jasno v tom nemám. Každopádně jsem se na tento díl velice těšila, protože strhující závěr Zamilovaných duší dokázal čtenáře navnadit a já byla zvědavá, jak to všechno skončí. Samozřejmě jsem věřila v happyend, ale jak to vlastně Alona s Willem všechno vyřeší? Po předchozím díle bylo vše pěkně zamotané...

   Třetí díl začíná zhruba měsíc poté, co se Alona v těle Lily "zázračně" probrala z kómatu. Alona to nemá zrovna lehké, protože Lily vůbec neznala, a tak neví, jak se má vlastně v jejím těle chovat. Rodina Lily je zklamaná z toho, že se tak strašně změnila a na nic ze svého života před nehodou si nevzpomíná. Will s Alonou shání nějaké zkušené médium, které by jim pomohlo dostat Alonu z těla Lily a nejlépe tak, aby tím zachránili i Lily, ale zatím bez úspěchu. Po návštěvě údajného média Malachiáše Velkolepého se jim ještě navíc připlete do cesty jeden mocný duch, který touží znovu žít. Co se stane, až zjistí, že Aloně se povedlo zmocnit těla?

   Jak už jsem zmínila na začátku, v jistém ohledu se mi tento díl líbil vůbec nejvíc ze všech. U prvního i druhého dílu mi totiž trvalo déle, než jsem se pořádně začetla. První díl mě začal hodně bavit až tak od druhé poloviny a i v druhém díle byla zhruba uprostřed jedna část, při které jsem se trochu nudila, až na samotném konci příběh nabral na obrátkách. Tento díl mě však bavil rovnoměrně od první až do poslední kapitoly. Takže bych ho asi mohla označit jako nejčtivější díl z celé trilogie. Ale nejsem si úplně jistá, zda byl i nejlepší. Po prvních asi sto stranách jsem si totiž uvědomila, že i když se při čtení dobře bavím, v knize se zatím nic zásadního neodehrálo. 

   Zatímco ve druhém díle se autorka snažila o akci, tento díl byl i přesto, že se jedná o závěrečný díl, takový poklidnější, méně akční. V předchozích dílech se autorce vždy povedlo vygradovat příběh do posledních kapitol, aby nás nalákala na pokračování, a tak ve mně kniha po dočtení vždy zanechala dojem, ale tento díl jsem dočítala sice spokojená, ale bez výraznějších emocí, které bych u závěrečného dílu očekávala. Tak nějak jsem čekala větší tečku, dramatičtější závěr. A také jsem čekala, že se toho nakonec vyřeší víc, že to rozuzlení bude jiné... Nakonec bylo vlastně takové zvláštní. Bohužel nemohu být konkrétní, abych vám toho neprozradila příliš.

   Ale i tak vám Čekání na zázrak rozhodně doporučuji, pokud máte tuto sérii rádi, myslím, že vás ani třetí díl nezklame. Mně osobně se tento díl líbil více než druhý, ve srovnání s prvním dílem je to těžké, ale jak už jsem uvedla, tento díl mě opravdu bavil celý a místy byl i hodně vtipný. Nelituji toho, že jsem se do série Mezi nebem a zemí pustila, stojí to za to. Pokud u nás časem vyjde něco dalšího od Stacey Kade, moc ráda si to přečtu.

Celkové hodnocení: 80 %

 Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.   Knihu si můžete objednat zde

→ Recenze na 1.díl ←

→ Recenze na 2.díl ←

Žádné komentáře :

Okomentovat