čtvrtek 20. února 2014

Beznadějný křest YOLI & vampýrský knižní sraz s kinem :)

Pravděpodobně nikomu neuniklo, že se tento týden konaly hned dvě velké knižní akce. Včera se v Krásných ztrátách křtilo nové nakladatelství společnosti Euromedia YOLI spolu s první vydanou knihou Bez naděje od Colleen Hoover. Dnes se konal knižní sraz, po kterém následovala předpremiéra filmu Vampýrská Akademie. Já se mohla naštěstí obou těchto akcí zúčastnit a rozhodla jsem se, že o nich i napíšu na blog společný report...


Začneme křtem YOLI. Akce začínala v 16 hodin v Krásných ztrátách, překvapivě jsem podnik bez problému našla (což už se neopakovalo další den, o tom ale až později...). Když jsme se krátce po čtvrté všechny sešly (když nepočítám hosta, kterým byl Jiří Mádl a snad nějakého fotografa, byla tam opravdu ryze dámská účast), objednaly si nápoje a dostaly dárečky (viz fotografie výše - knížka Bez naděje, záložky, placky, flashka a knižní ochutnávka z knihy Jen jeden den), přišel již zmiňovaný Jirka Mádl a četl nám poměrně dlouhou ukázku z knihy, která začínala větou "Hrozně ráda peču, ale netvrdím, že jsem v tom nějak zvlášť dobrá." (str. 99 - 113 z knihy Bez naděje). Bylo to vážně celkem komické, takže jsme se přitom i dost nasmály. :D Potom se mluvilo o nakladatelství YOLI, o knihách, které budou vydávat apod. Pak se hrála hra - losovaly jsme si lístečky s knižními postavami a ostatní měly hádat, kdo jsme. My, co jsme zbyly až do konce, jsme si ještě dlouho povídaly. Viděla jsem se se spoustou blogerek, ale nechci je tu všechny vyjmenovávat, protože bych určitě na někoho zapomněla, a to bych nerada... Ale jsem každopádně ráda, že jsem poznala aspoň krátce osobně Rodaw a Madeleine, protože s těmi jsem se dosud nesetkala (většinu blogerek znám už z knižního srazu, co byl v srpnu v Lucerně - ten s předpremiérou filmu Město z kostí).
Článek od Míši, kde najdete i pár fotek, je na stránkách yoli.cz zde. ;) Ještě jednou děkuji Míše za pozvání!


Druhá akce se uskutečnila dnes. A jak už jsem zmiňovala, tentokrát se mi nepodařilo najít správnou restauraci. Nějak jsem si podle mapy na internetu spletla ulice a domnívala se, že se nachází trochu jinde. :D Každopádně děkuji moc Yanny, které jsem se nakonec dovolala na mobil a díky ní místo srazu našla! Začínalo se v 15 hodin, v 18 hodin se pak mělo jít do kina Atlas. A co se dělo ty tři hodiny mezitím? Opět se rozdávaly dárečky - placky a nálepky (viz fotografie níže) a taky se soutěžilo. Proběhly dva kvízy - ten první měl prověřit naše znalosti ohledně série Vampýrská Akademie. Musím říct, že moje skóre bylo dost bídné! Mohl za to i fakt, že jsem četla teprve první dva díly. :D Já totiž nikdy moc nemusela upíří série a k VA jsem se dokopala až po dlouhé době, když už jsem si řekla, že to prostě musím mít přečtené... Ale otázky byly opravdu docela těžké, např. dali byste zpaměti všech 12 královských rodin? Za hvězdu byla každopádně Freckles, která se na test řádně připravila a knihu si krátce před srazem přečetla (můžete ji vidět na fotografii...nebo spíš to, co za své znalosti vyhrála - knihu s filmovou obálkou a plakát :D). Výherců bylo ale samozřejmě víc. Druhý test byl filmový o trička a já čekala, že v něm dopadnu ještě hůř než v tom knižním. Překvapivě to nebylo tak hrozné, dokonce jsem své skóre o něco málo vylepšila, ale to jen proto, že jsem u otázky, kde se měla tipovat národnost herců hrajících ve Vampýrské Akademii, všude kromě třech případů dávala USA a ono to většinou vyšlo. :D Nic jsem ale nevyhrála. Nevadí. :))


Teď vás asi už zajímá, jaký byl film. Přiznávám se, že nejsem skalní fanoušek Vampýrské Akademie. Jak už jsem psala, mám přečtené teprve dva díly a zatím je to pro mě spíš taková čtyřhvězdičková série, líbí se mi to hodně, ale nejsem z toho úplně nadšená. Takže takhle - film se mi líbil, rozhodně víc než třeba Město z kostí, to byl z mého pohledu propadák, ale Vampýrská Akademie nebyla vůbec špatná. Vážně to bylo dobré, i když netvrdím, že je to můj nový nejoblíbenější film. Ale bylo tam spoustu skvělých hlášek a přitom to bylo více méně i hodně věrné knižní předloze, takže vlastně spokojenost. Kdybych to měla ohvězdičkovat, tak se mi to líbilo asi tak na 3,5 hvězdičky. :D Ale stojí za to to vidět, zvlášť pokud jste četli knihu a je to i dost vtipné, takže se u toho rozhodně pobavíte. Tímto tedy zakončuji tento společný report, moc ráda jsem se viděla a pobavila s dalšími blogerkami (vzkaz pro Suši - už jsem byla na tvém blogu vyzkoušet ten tvůj nový kurzor a je vážně skvělý :D) a také děkuji za všechny dárečky a za film a vůbec za to, že tyto akce byly upořádány a já se jich mohla zúčastnit. :)

6 komentářů :

  1. Jóóó, obě akce byly fajn a stály za to, jsem ráda, že jsem si to nenechala ujít a že jsem si s tebou víc pokecala. :D Konečně to vypadá, že ses na druhym srazu už rozpovídala, což je fakt supr! Jsem zvědavá na příště... :D
    Jo a jsem ráda, že se ti kurzor líbí, já se na něj nemůžu vynadívat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je spíš někdy těžký si s vámi všemi povídat, když se přeci jen znáte déle a lépe... :D A taky jsem dneska na tom srazu skoro neslyšela, kdo co říká, jak tam byl dost velký hluk. :D Ale doufám, že bude zase někdy nějaká další super akce... Aspoň ten Svět knihy to jistí! :)

      Vymazat
  2. "líbí se mi to hodně, ale nejsem z toho úplně nadšená" best věta ever. to jsi odkoukala od komentátorů na olympiádě ne? :D takže vlastně nic moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, co se ti na té větě nezdá, je to myšleno prostě tak, že se mi to opravdu hodně LÍBÍ, ale nejsem z toho tak nadšená, abych tomu dala pět hvězdiček... Většina čtenářů je z toho naprosto unešená, ale já to prostě zatím vidím spíš na ty čtyři hvězdičky než na plný počet. Snad už to chápeš...

      Vymazat
  3. Musely to být skvělé akce. =) Bez naděje bych si chtěla pořídit. Moc se těším na premiéru VA. Škoda, že je až v březnu. =/

    OdpovědětVymazat
  4. Moc ráda jsem tě poznala :) Křest byl vážně fajn, mrzí mě že jsem nešla na sraz VA, zní to fakt dobře. No ale v budoucnu určitě budou zase nějaké super akce :)

    OdpovědětVymazat