středa 30. října 2013

Recenze: Někdo se dívá

http://wolfdraven.eu/wp-content/uploads/2013/09/Nekdo-se-diva.gif
 Český název: Krimi thriller - Někdo se dívá      
 Originální název: Villa des Schweigens        
 Autorka: Ulrike Rylance
 Nakladatelství: Fragment
 Rok vydání: 2013 (v orig. 2011)      
 Žánr: detektivní, thriller
 Goodreads
11454899                         
Anotace: Některé dveře je lepší nechat zavřené. Stisknutí kliky vás může stát život...

Nina si pronajme pokoj ve staré vile, kde společně bydlí několik studentů. To, co zpočátku vypadá jako lákavé dobrodružství, se brzy mění v noční můru. Z jejího pokoje mizí věci a Nina má pocit, že ji neustále někdo sleduje. Po velkém večírku najde na chodbě mrtvou přítelkyni spolubydlícího. Mohl se někdo cizí dostat do domu?
Nebo se smrtelné nebezpečí ukrývá uvnitř?
 
  Knížka Někdo se dívá je další z řady krimi thrillerů
nakladatelství Fragment. Já si tyto thrillery opravdu
oblíbila, jsou velice čtivé a napínavé, mají vždy
zajímavou zápletku a většinou jsou to tenké knížky
do 200 stránek, takže je přečtete velmi rychle.
Navíc si někdy člověk prostě potřebuje odpočinout
od fantasy a dystopií. I tentokrát mi přišla knížka
právě vhod. A o čem že je?
          Ulrike Rylance
old villa   Hlavní hrdinkou příběhu je Nina, která si hledá podnájem
v Lipsku. Má tam totiž praxi v advokátní kanceláři a nechce
dál bydlet u své tety, která má dost otravná dvojčata. Pokoje,
které zatím navštívila, byly ale buď příliš drahé, malé, anebo
tam byli dost zvláštní spolubydlící. Už to skoro vzdává, když
v tom nalezne skvělou nabídku - velký pokoj ve staré vile téměř
za hubičku. Taková nabídka se neodmítá, i když ve vile bydlí
ještě další čtyři spolubydlící jejího věku, z toho někteří se
chovají trochu divně. Nina nemůže uvěřit svému štěstí. Ale
radost ji brzy přejde. Zjišťuje, že někdo chodí k ní do pokoje.
Začne v něm nalézat různé věci a neví, jak si to má vysvětlit.
A pak po jedné velké party najde na chodbě mrtvou dívku...
  Do knihy jsem se začetla hned od začátku. Kapitoly jsou
celkem krátké, takže čtení rychle ubíhá. Je pravda, že chvíli
trvá, než se v knize začne něco dít, ale mně to vůbec nevadilo,
autorčin styl psaní mě bavil a opravdu jsem se ani chvíli
nenudila. Nina byla dobrá hrdinka, nebyla příliš zbabělá,
ale ani přehnaně odvážná, prostě normální holka, s kterou
se lehce ztotožníte. Zápletka byla vlastně docela jednoduchá,
přesto do poslední chvíle nevíte, kdo je tím pachatelem,
i když skupinka podezřelých není nijak velká. Možná jsem
čekala, že konec bude ještě větším překvapením, ale
zklamaná nejsem, celý motiv rozhodně nebyl předvídatelný.
window
Leipzig    Když to porovnám s Chladným ostřím ze stejné edice,
tato knížka se mi líbila určitě o něco víc, i když ten konec
nebyl tak šokující. Řekla bych, že všechny thrillery od
Fragmentu mají určitou standardní kvalitu, některé jsou
sice o něco vydařenější a některé méně, ale celkově jsem
ještě nečetla žádný, který by byl vyloženě nudný nebo
předvídatelný. A tento patří podle mě dokonce k těm
lepším. Pokud máte podobné knížky rádi, mohu vám
tento krimi thriller jen doporučit. Já miluju detektivky
a thrillery, takže jsem si čtení této knížky opravdu užila.
 Shrnutí: Fanoušci této edice nebudou zklamaní ani tentokrát - Někdo se dívá rozhodně stojí za přečtení! :)

Celkové hodnocení: 75 %

 Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.   Knihu si můžete objednat zde.

3 komentáře :

  1. Tvá recenze se mi líbila a knížku si možná někdy přečtu ;).

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná recenze! A knížka vypadá zajímavě, ale obálka se mi tedy vůbec nelíbí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Opravdu krásně napsaná recenze. Knihou si mne inspirovala a určitě si ji v nejbližší době pořídím:-)

    OdpovědětVymazat