neděle 5. května 2013

Recenze: Výkřik do tmy

Výkřik do tmy
 Český název: Thriller - Výkřik do tmy
 Originální název: Sommernachtsschrei         
 Autorka: Manuela Martini
 Nakladatelství: Fragment
 Rok vydání: 2013 (v orig. 2010)      
 Žánr: thriller
 Goodreads
Sommernachtsschrei                         
Anotace: Franziska se vrací na místo, kde před rokem zemřel za nevyjasněných okolností její přítel. Všichni jsou přesvědčeni, že vrahem je Franziska, která si z osudného večera vůbec nic nepamatuje. Musí si vzpomenout, odhalit, co se tehdy opravu stalo. Proč jí v tom ale někteří brání? Při hledání pravdy se sama ocitá v nebezpečí... Co když se všechno odehrálo úplně jinak?
 
 Thriller Výkřik do tmy mě zaujal svou anotací, která slibovala
zajímavý příběh. Hlavní hrdinka jako podezřelá z vraždy? To
by mohlo být opravdu dobré! Ale zároveň jsem se knížky trochu
obávala, protože na autorčino Mrazivé léto jsem četla rozpačité
recenze. Přesto jsem se na knížku těšila, thrillery a detektivky
mám hodně ráda a už dlouho se ke mně žádná taková knížka
nedostala - měla jsem chuť si něco takového zase přečíst.
Poslední dobou už mi lezou fantasy romány i dystopie tak
trochu krkem...  Výkřik do tmy mi proto přišel právě vhod!
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgWYkAyLoenUyfa0AM_RV0neJ4SowBne7eZFArF4301NqZV_sLvS0WmldL4R1wyCKGy1M6bRktlaEdsEuDPH8sufPlCPHGOdDMBhdFwNz7I9LlZt_3dQuk7NlXwd7lyoTbhflsY2WqdUy0/s1600/Martini_manuela+2-12.jpg
Ostseebad Binz : Matthias Heiderich  Franziska trpí posttraumatickým stresovým syndromem
 spojeným s amnézií. Co to vlastně znamená? Nemůže si
 vzpomenout na to, co se stalo před rokem v loděnici.
 Vzpomíná si, jak jsou spolu s Mauricem a pak...tma.
 Najednou drží v ruce veslo a Maurice je mrtvý. Opravdu
 ho zabila ona, anebo se to všechno odehrálo úplně jinak?
 Chybí jí minuty, rozhodující minuty. Všichni ji považují za
 vraha, ale ve vězení strávila pouze pár týdnů - poté byla
 propuštěna pro nedostatek důkazů. Po roce se vrací na
 místo činu s jediným cílem - zjistit pravdu, vzpomenout si.  
 Začátek knihy byl velice slibný, začetla jsem se rychle.
V knize se nepravidelně střídají kapitoly ze současnosti
a z minulosti. Dozvíme se tak například, jak se vlastně
Franziska seznámila s Mauricem a jak těžko si hledala
kamarády v nové školy poté, co se přestěhovala
s rodiči do Kindingu. Některé vzpomínky nám možná
můžou při čtení přijít zbytečné, ale věřte, že autorka si
příběh opravdu dobře promyslela a každý poznatek
v knize má svůj smysl. Zhruba uprostřed knihy mě ale
hlavní hrdinka trochu štvala, když po prvním novém
zjištění hovořícím v její neprospěch rezignovala.      
house
feathery | via Tumblr   Ano, v půlce knihy to hlavní hrdinka málem vzdala. To byla
 asi nejslabší část knížky, nic moc se tam nedělo. Ale autorka
 se snažila, aby kniha byla i trochu psychologická, takže i to
 do celkového příběhu patřilo. Jinak jsem Franzisce fandila.
 Musí to být hrozné vyrovnávat se s tím, že jste možná v hádce
 zabili člověka, kterého jste milovali. Takže bylo docela dost
 pochopitelné, že Franziska nebyla zrovna psychicky vyrovnaná.
 Navíc i ta doba strávená ve vězení se na ní podepsala. Ke konci
 příběh znovu začínal nabírat na obrátkách. Byla jsem hodně
 zvědavá, jak kniha skončí. Bála jsem se, aby konec nebyl
 příliš "vyumělkovaný", Ale musím říct, že tohle jsem vážně
 nečekala. Všechny dílky do sebe najednou zapadly! Nemám slov.
 Shrnutí: Pokud máte podobné příběhy rádi, rozhodně tento thriller zkuste! I když mi při čtení některé věci
do příběhu úplně neseděly, na konci mi vše začalo dávat smysl. Netvrdím, že je příběh úplně bez chybičky,
ale když knihu hodnotím jako celek, je to opravdu povedený, dobře vymyšlený thriller. Po dočtení jsem byla
až překvapená, jak moc se mi to líbilo, protože až do konce jsem si nebyla jistá hodnocením. Ale ten konec mě vážně dostal a já ještě po dočtení přemýšlela o tom, že by se tento příběh mohl skutečně stát...což mě děsí.

Celkové hodnocení: 80 %

 Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.   Knihu si můžete objednat zde.

7 komentářů :

  1. Na túto knihu som už raz narazila,ale nevedela som o čom je a ani ma moc nezaujala.Ale tvoje recenzia znie zaujímavo.Možno by som si ju chcela aj prečítať:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že patří rozhodně k těm lepším "YA thrillerům" a za přečtení stojí. :)

      Vymazat
  2. Recenze vypadá velmi dobře. Asi si na knihu najdu chvíli čas a přečtu si ji. Nemují to vůbec být špatné. Jsem zvědavý :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že nebudeš zklamaný, ale snad ne, je to taková zajímavá jednohubka. :))

      Vymazat
  3. Teďka poslední dobou vydává Fragment zajímavé knihy, hlavně ty thrillery :). A to je moc moc dobře :)) jsem zvědavej jestli se zase trefil do mojí noty :D
    uvidíme...

    OdpovědětVymazat
  4. Tak jsem zvědav, jak mě ta jednohubka bude chutnat =) Od Fragmentu ty thrillery stojí za to :)

    OdpovědětVymazat
  5. Recenze vypadá moc dobře, všechny ty thrillery od Fragmentu vypadají zajímavě :)

    OdpovědětVymazat